Friday, July 16, 2010

15 July

Saya berseronok2 melayan internet,
Lepas zohor, cuba sms En Love..Jd tak blk hari ni..
Jwpnya: jadi, on the way ke Sgpore..Nak cari flight d Changi Airport, Sgpore..Jgn masak mlm ni ya..!

Aaaaaa..rumah masih berkecah, hari tu plak ada satu brg customer nak d post..
Biasa lah..byran after zohor tak jd masaalah kepada saya coz Telco n Post is nearby here..
Nak jd cerita, takpelah tak yah call la mak cik Telco..saje nak surprise..

Saya berkhemas..Budak2 lunch..dan around 3.30 saya berjln ke luar apartmanet..
(saje nak gnakan kereta kat luar..)..
Sampai d Telco n Post mak cik tu terperanjat..Ala...lupa nak sms u..
Dah tak de lg perkhidmatan Post Laju..aaaaaaa
Berkejar ke kereta blk..saya berkira2 nak ke Telco n post lain..tp waktu agak singkat..
Agak bizi traffic kek situ...saya terpaksa u turn agak jauh..hu2..
so saya decide gnakan city link saje..uihhh..mahal mcam bedil..he2

Jauh dinner kami- Nasi Padang dari Indonesia..

Saya pengemar Nasi Padang..
Jauh dinner kami mlm tu..kebiasaan..Kami dinner d RnR sahaja..
Ada mc Donald agak baru la..d buka d Petronas (KLIA-sebelah blk.., bkn sebelah jln terminal)
Tapi kami masih tak rasmikan lagi..he2..

En Love bwk balik nasi padang, time dia beli tu around 11 lebih..br masak.. (12 lebih waktu mlsia)
Masih elok lagi..Lauk ayam penyek..
Dinner kami d rumah mlm tu..mkn nasi yg d tapau...hahaha..kalaulah En immigration bertanya apakah ni..
Dan nak tau apakah tu..agak2 burn tak seposen..bila buka2 nasi tapau..kah2..

Saya pengemar..lada hijau..
Waktu muda2 saya selalu sgt tapau nasi padang d RESTAURANT SOFINAH nasi pdg..(sudah tak igt jln apa kat situ..depan pagar istana maziah..dkt ngan tmn syahbandar..)
lauk plg saya suke..paru belada, Ayam kailo..
saya bkn pengemar ikan sungai..Tp dek krn lada hijau..Ikan keli belada juga lauk pilihan saya..
sikit pun tak bau hanyir..tp hanya d RESTAURANT SOFINAH..ikan keli yg saya mkn..
lain2 tempat tak de selera..
Wah..mouthwatering..
Atau pergi d restaurant masakan padang lain tak sesedap nasi padang kat situ..
my adik berkata..tak sedap sgt laa..skrg kak..Tak cam dulu2
tapi entah knapa..air liur saya cair apabila lalu kat restotan tu..

PARU BERLADA..ADEIII..TERLIURNYA...

Atau ada memori dgn family kat situ..kalau skali berbelanja lunch kat situ..lebih kurang RM70..
tapau..bwk balik..segan nak mkn kat situ..ramaiiiiiii...org lelaki terutamanya..
boleh nangis kat rumah..dek krn lada hijau tu..
juga kenangan ngan kwn saya Ezila..ktrg tapau..
dan mkn kat lain..
Kenangan ngan Ezila byk lagi..Pasar Payang..mkn keuw TiauTomyam,(ejaan salah),
Mee Sup sedap mak cik..
Nasi Beriani maidah, Nasi Ayam Yunan, BB..Nasi bungkus gerai yg besih2...hahaha..
Kalau gerai kotor..terus ktrg black list...hahaha

Thanks En Love..sedapnya ayam penyet tu..
(kat putrajaya ada jugek restaurant yg glamer dgn menu ayam penyet)
Yg plg penting ingatan En Love utk kitrg..sebab ktrg dah berkemas baju lam beg..
Akhirnya, En Love tak dpt cancel tiket yg dah d booked oleh company..
Ktrg plan nak tgkkan kereta d Border Malaysia-Sgpore..

Dengarnya mudah..heh2..heh2..nak kemas blk bj lam beg tu simpan kembali..
mengambil waktu 2 hari..hahahahaha

No comments:

Post a Comment