Tuesday, February 22, 2011

Berhenti mengharap...mintalah pd yg SATU...

Tidak sihat minggu lepas...
Saya agak sukar sakit semenjak menjadi ibu..hak..hak..
Saya agak bukan saya aje..kebanyakan kaum ibu..hampir semua..
Tapi kenapa saya demam dan sakit2 badan..entah lah..
Hari sabtu..saya dgn excited nya melawan tubuh saya..
Saya rs tension..lemah semangat...petang tu..
jadi saya ambil gerat sampah..dan sapu daun kering..PUAS...
tgk tanah licin jer...
Pg ahad..(dah biasa dah cycle day d Trg..hehehe..ahad sek...hehehehe)...
Sewaktu saya siapkan budak2...saya mengigil..saya gagahkan...
Tapi saya mintak tlg En Abang hantarkan...
Bila agak-agak boleh bgn..saya ambil paracetamol dan dgn sng hatinya saya ke bandar...
mencari beberapa keperluan yang nak saya kirim ke US..
Tak sempat sampai rumah..sendi2 saya berulang lagi..sakit...
saya blk dan berfikir maybe saya terkena denggi...
Alhamdulillah..selepas beberapa hari..br saya tau nikmat sihat..nikmatnya waktu sihat...
Sudah agak lama saya tak sakit...selepas ma arwah..terkejut dgn kehilangannya..
saya tak sihat...
hampir 2 minggu saya demam..tapi saya siap dapat buat kerja rumah, dapat ajar bdk2 ngaji..dan siap ke Langkawi lagi..
bkn demam seperti baru2 ni..
demam seperti saya d zaman kanak2 dulu...
demam yg tak boleh bgn..lepas tu arwah dtg gantikan kain basah yg d rendam dlm air batu kat atas kepala...
adeya..rs nak marah time tu...

saya sms ayah..saya demam..keh2..keh2..keh2...
agak janggal pd saya..saya berharap dia dtg tgk anak dia..
sebab skrg saya ada d Trg..hehehehe...

entah kenapa...sewaktu saya tak sihat...sendi2 macam nak tercabut..
saya teringat arwah...panas air mata saya turun..
berkali2..berkali2..saya berangan kalau dia msh ada...
kalau dia ada..sebab saya ada d Trg..saya nak minta dia mskkan sup...
tapi alhamdulillah...saya dh mkn sup yg d beli d kedai...
huhuhuhuh..tidak dpt saya nak beritahu lagi..
kalau ada ma...pasti..dan pasti...dan pasti saya tak merasa kosong begini..

kirimkan aku kekuatan...
serta pedoman...d kesesatan..
ku sunyi dlm gembira..
perit pedih tanggung derita..
sungguh aku bkn wali..
yg suci dr hina dan benci...

Asyik2..sebab saya ada d Trg...
kenapa?..kenapa?...
saya msh bizi dgn urusan saya...
malah bertambah bizi...biarpun sebab saya ada d Trg..

masih tak dapat tunaikan hak org itu..org ini...
biarpun sebab saya ada d Trg...
saya msh begini...betulkah..

kadang2..Allah isikan waktu saya dengan kesibukan...
supaya saya lupakan kekosongan dlm diri saya..
tapi saya berharap..dpt lebihkan lagi..waktu saya dengan Allah s.w.t..
(skrg dgn senang hati menulis blog..dr siapkan surat ke kementerian..)

terlalu byk cinta yg ku damba...
tiada yg sempurna..
hanyalah fana...
tuhan ampuni hamba mu..

Ya Allah..
Amalan saya compang camping..
kenapa saya sikit pun tak de perasaan malu...:(
Asyik risau..benda yg bukan2..drpada menadah tangan berdoa...

ya tuhanku..
hnya pdmu...tempat mengadu segala rindu..
limpahiku..rahmat kasihmu..
dlm tahajud..cinta bersujud...

Seperti nasihat seorang yg plg akrab dgn saya..
teman tidur sebantal..mkn sepinggan...

jikalau budak Abd Haiy minta skateboard, beskal, etc..etc..
saya pasti panas hati..performance tak seberape...demand itu ini...
tapi sebaliknya sifat Allah yg maha esa..
seberapa byk hambanya meminta...
DIA semakin gembira...lagi gembira...
:)....

:)....

No comments:

Post a Comment