Tuesday, July 5, 2011

Take a break!

Saya br blk dr Sabasun..cewah pandai dah shopping Sabasun..rs lama sgt tak dgr perkataan tu..
sebab hanyalah d Trg sahaja ada Sabasun...hehehe...

Ya Allah, tersangat sibuk...
Daripada pulang ke Balakong, bercuti di Sabah n labuan..
Dan sedar tak sedar sudah hampir 7 bln berlalu seisi persekolahan budak2...
Saya memang tinggal d Trg, tp jika ada kesempatan, masih travel..tapi hanya separuh jln..fuh! Daripada perjalanan biasa yg saya lalui mengambil masa 4 jam..perlahan ada improvement ke 3 jam..Alhamdulillah..travel dgn anak2 menuntut kesabaran..'Mama rasa dahagalah'..sebelah tgn drive, sebelah lagi meraba beg makanan...grrrrr

Happy father's day 2011
Kakak:  Abah, tolong pasang sayap kakak...Abah, kakak nak kawin dgn siapa bila besar nanti..kakak nak kawin dgn abah boleh????



Adik: Abah, ambil lah satu kad ni..mama ada dua..nah, adik bagi kat abah satu...mama satu, abah satu..(dua2 kad mother's day yg tertulis nama saya...satu diberi kpd abah)..

Percutian tak dirancang ke Borneo..
Saya tak kisah tak pergi holiday...abah tglkan 2 minggu ke Jepun AKU RASA MACAM 2 THN..
Lawak dan kelakar...macam saya pertama kali d tinggalkan...macam pertama kali...!
Hahahaha..itu aje yg saya boleh cakap...

Entah kenapa saya rindukan Labuan...pucuk di cita ulam mendatang...
tapak tgn daku tadahkan...
tapi saya tak tinggal d Tiara Labuan  yg saya rindukan..sebab rate time school holiday sgt gempakkkk!

Kakak n adik d Tiara Labuan, thn 2006..tempat ni mmg chantekkk...

 Adik control hensem, tak sabar tunggu kakak n abah p simpan kereta...hehehe

Hujan aje d Sabah..kakak tgk hujan dr tingkap hotel..ktrg hanya sempat ke Nabalu Park je..
tak byk ambil pict..
 

 Ke Labuan dgn bot laju..rambut kakak serabai...ni muka org ketakutan dan keletihan...last but not least..hehehehe...(d ferry terminal)
Hujan menggila..bkn terkena tempias hujan dah..ini 'ku berjalan dlm hujan'..
kasut saya pun macam terlonggar sikit..maybe kembang kna air..yg lawaknya..check in je hotel...ktrg serbu bilik air dan seperti misi james born bersiap dan terus mencari kedai dobi dan juga restaurant..
Alhamdulillah jumpa service laundry 23 H..

Kami sampai KL hari khamis, Ahad pagi Abah kembali ke Labuan lagi...kojo masih tak siap..ngeh2..

Abang saya betunang ,..d musim cuti sekolah...kami tak dpt nak take part...out of plan...
Dan perkahwinan bakal berlangsung pun maybe saya tak dapat juga menghadiri..
kerana...nanti saya akan explain..warghhhh...

Ya Allah...lekanya utk berdoa utk anak2 setiap hari...
ya allah...ya allah...ya allah...

Rezki dari Allah...
Bukan masuk peraduan, atau saya menang cabutan bertuah...yang paling mahal yg pernah saya ada....hahahahaha...tq so much...jazakillahukhair selayaknya saya ucap..sebab dlm ucapan itu.. mengandungi doa...


Gambar kiri ihsan dr http://www.between2continents.com/blog/ ...saya punya yg belakang skali...sgt praktikal using sling back while traveling..satu backpack d belakang and satu sling back d depan utk letak h/phone, kamera, purse etc..etc... gambar kanan...sayang nak guna aci dok..takut calar..brp kali dah wat gaya depan cermin...hehehehe...jazakillahukahir.. semuanya dr US..(berlagak smacam)..

Sampai di sini...entry yg tak d nanti...sampai lain waktu...:)

No comments:

Post a Comment