Tuesday, April 23, 2013

...take a break...terapi...

MasyaAllah..bila Allah nak menguji seseorang itu..
DIA mengabulkan doa nya..

MasyaAllah..
pantas hari berganti, saya rasa kehilangan..sangat kehilangan keberkatan waktu, keberkatan hidup dalam hidup saya..cuba untuk bersangka baik dengan Allah..dan menyahkan prasangka dalam hati saya..
Nyah jauh2..tapi kadang2 d herat kembali oleh syaitan..datang dalam diri saya..

Syaitan selalu mengganggu kita dalam membuat keputusan..dan membuat kita rasa betul dengan mersakan itu adalah petunjuk yang benar...

Takut dengan apa yang telah saya lalui..lagi takut apa yang akan datang , ujian apa lagi akan datang dalam hidup saya..cuba menarik nafas..dan mengumpul aura positif..supaya semua positif..positif...bergabung dalam diri dan tubuh badan saya..cewah..cakap macam ahli falsafah..

Ujian senang paling saya sukar hadapi..sebagaimana sekarang..kalau mahu suruh saya ambil waktu dalam sehari..duduk sekejap dalam waktu2 sukar saya..dlm perasaan berbeza..mungkin saya tak boleh lakukan..saya cuma boleh merasai nikmatnya..dari jauh..hanya boleh kenang saje..bukan merasai rasa itu..

Ujian senang, ujian susah adalah set ujian pakej yang lengkap dalam hidup seorang manusia..seorang insan..seperti mana pepatah..selagi nama manusia, tidak lari dari membuat kesilapan..besarnya dosa saya sehingga d uji dengan ujian dan ujian...

Kesilapan seorang mukmin dalam berdoa..ialah tergesa2 dalam berdoa..sedang dia tidak tahu...Allah sudah mengetahui apa yang terbaik untuk dia..tapi d sebabkan dia tidak bersabar..dan tergesa2..Allah menguji dia..:(

Berperangsaka Baik lah dengan Allah..Allah sentiasa bersama dengan kita..setiap sesuatu ada hikmatnya..
Ingatlah..setiap sesuatu berlaku ada hikmatnya..tapi saya sudah kalah..kerana berkeluh kesah dengan ujian jatuh batu di atas kepala..:)

Ketika Allah turunkan hujan ribut petir...saya menangis..saya gagahkan untuk meredah..apabila hujan berhenti..Allah berikan saya matahari..saya tersenyum..tanpa saya sedari mentari yang muncul bakal memberi sinar terang panas membahang, atau sinar yang redup dan mendamaikan..

Merenung sejenak, apa yang saya ada..saya sangat mensyukuri..terima kasih ya Allah..akan saya jaga harta yang tak ternilai kurnian mu..berilah saya kekuatan lagi dan lagi..

'Tunjukkan saya ke jalan yang lurus..jalan orang yang engkau beri petunjuk..dan bukannya jalan orang2 yang sesat..'

amen..

aja..
segitiga bermuda..

No comments:

Post a Comment