Monday, February 24, 2014

Posting pesanan

Bismillahirrahmanirohim
Agak lama saya tak menulis sesuatu, walau entry blog saya ini  tidak di nanti..sekurang2nya latihan untuk saya menaip dan mengarang..tidak lah otak saya berkarat..
perkataan pantas masa berlalu kerap sangat di lihat dalam blog ni..:-)
Sedar tak sedar anak saya dah besar...dalam gambar ni..muka dedek macam baby..waktu dedek 6 tahun dan kakak 7 tahun..
Abaikan segala peribahasa, tatabahasa yang salah dalam penulisan ni..tapi saya cuba untuk menulis dengan format yang betul..hehehe


Saya agak perasaan kalau Nazurah bergambar dia seakan santai..walaupun tak pernah di suruh bergambar ala orang nak shooting..sewaktu menerima "sijil pd hari konvokesyen tadika", sewaktu mama, abah dan Tok masih di Tanah suci waktu, nazurah bergambar sambil baling topi ke atas...dan melompat untuk sambut..gambar tu menarik perhatian jurugambar untuk di muatkan dalam buletin..

Dia berumur 9 tahun saya wonder sangat pasal tanggungjawab, mungkin atas faktor keadaan, suasana, dan hanya punya seorang adik..saya sudah risau itu ini..memandangkan saya surirumah, saya juga mengajar dia supaya tidak terlalu bergantung harap sepenuhnya pada mama..

Kidzania bersama Fasha, Sara, Zahim dan Leesha..(2013)..just imagine anak2 kita bila besar dah kerja nanti..beratur kat bank..mama tak plan nak ke kidzania..kakak pakai dress..:-).. 

Apabila kerja dapat sikit upah, saya ajak dia beli mas..tu tengah beli dekat kedai karat's..Dedek saya tak berapa ambil pict dia..byk abahnya yang entertain dia..dan byk aktivity dia parent x dpt masuk kat dalam..ok la.. 

 Pernah juga kami buat kejutan , berjanji untuk pulang ke kampung untuk ambil kakak..tapi sebaliknya, dia terpaksa pulang ke KL seorang mengguna kan khidmat MAS, kami tunggu d KLIA, apabila sampai dia cubit2 mama..:-)


 Bersama cousins d library KT..Iqa dan Izzo tak nampak wajah..


Harapan mama..kakak menjaga adik..dan apabila adik telah dewasa dia akan menjaga kakak..kerana adik lelaki dan tanggungjawab adik lebih besar dan berat..kakak lebih tua dari adik tunjuklah teladan yang baik..



Jadi anak yang taat pada Allah, ibu bapa, hormati orang tua, jaga akhlak, bina keyakinan diri, mengamalkan integrity, ikhlas dalam beramal..buat kerana Allah..hormati hak orang lain..hulurkan bantuan to whoever need help..InsyaAllah..



i love u all kerana Allah..

mama

2 comments:

  1. assalamualaikum aja... lamanya x sembang dgn aja ...

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete