Saturday, December 19, 2009

She has to go to school..


Nazurah is 5 yrs old next year. She's very excited to go to school..sorry sayang pendaftaran dah ditutup untuk seisi 2210..he2.. Alhamdulillah..she can read, recites Al-quran since 3 years old..and now mama like a lion teach her calculating everyday (kalau mama tak bizi) because she's poor in calculation..she likes drawing..habis kertas A4 abah dikerjakan..she likes reading comic..sampai koyak rabak jadinya..adik akan jadi pendengar..setia..dan akan menceritakan semula (memorizing) apa yang kakak baca.. walaupun ayatnya tidak sama tapi ceritanya boleh difahami..
Actually, kerana kesibukan nazurah belajar menulis dengan sendiri..dia akan tulis apa yang dia rasa nak tulis..of course MAMA & ABAH perkataan pertamanya..dia menulis tanpa format.. semuanya huruf besar.. dan sekarang saya membeli buku tulis bergaris untuk dia belajar menulis mengikut format yang betul..  

Nazurah ingin mengirim surat untuk sepupunya Wan Umar d Bahrin..




1 is stand for Wan..nazurah tulis 1 Umar..she tought Wan is number one.. :)





 
Pic below: she try to draw population seperti dalam iklan indah water..mama can see KLCC, buildings , apartments, playground.. as like original picture..



She loves book actually, i can said she love book daripada berkata she very love reading..coz kebiasaan nya buku yang dibeli tidak habis dibaca pun, dia hanya membaca apa yang dia suka ..berulang ulang..sehingga koyak.. dan apabila dia melihat buku baru dia akan menangis nakkan buku tu..rasanya Nazurah tidak boleh dibawa ke MPH ..he2..mungkin boleh dibawa ke toy r us..he2


No comments:

Post a Comment